Τι να κάνεις για να μη χάσεις χρόνο και χρήμα στην επιχείρησή σου

Συντάκτης: Καλλιρρόη Βολονάκη

Your time OR  your money? Τώρα μπορείς να έχεις και τα δύο.

Πόσες φορές έχεις δει επιχειρήσεις να ανοίγουν και να κλείνουν, μετά από λίγους μήνες; Τι συνέβη και ‘’κατέβασαν ρολά’’οι ιδιοκτήτες; 

Πέρα από το προφανές ότι τα έξοδα ήταν περισσότερα από τα έσοδα, υπάρχει και ένας βαθύτερος λόγος που οι επιχειρήσεις πέφτουν έξω, τόσο νωρίς:

Δεν  έγινε  καλή  έρευνα  αγοράς (market research)

Σε μια έρευνα αγοράς, αφότου έχεις σκεφτεί και σχεδιάσει ποιο είναι το ιδανικό κοινό για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, αρχίζεις, με διάφορες μορφές, να ρωτάς τους πιθανούς πελάτες, αν θα αγόραζαν το προϊόν σου.

Μη ρωτήσεις φίλους ή συγγενείς στη διαδικασία αυτή, γιατί το πιθανότερο είναι να σου ‘’χρυσώσουν το χάπι’’ και να μην πάρεις πραγματική ανατροφοδότηση για το τι δεν είναι τόσο καλό και θέλει, οπωσδήποτε, βελτίωση. Ακόμα και ένα πράγμα να είναι, μπορεί να είναι τόσο κρίσιμο, ώστε να εμποδίσει τον πιθανό πελάτη να αγοράσει!


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα συχνότερα λάθη των νέων επιχειρηματιών


Η  έρευνα  αγοράς  δεν χρειάζεται να είναι ούτε πολυέξοδη ούτε, απαραίτητα, χρονοβόρα.

Αυτό  μπορεί να γίνει χάρη στον επαναστατικό και, άκρως, αποτελεσματικό τρόπο που λέγεται ‘’LeanStartup’’

Το  ‘’LeanStartup’’  προέκυψε από τον Αμερικανό επιχειρηματία  Eric Ries, το 2011 και, από τότε, έχει γίνει ένα τεράστιο κίνημα επιχειρηματικότητας σε όλο τον κόσμο, παράλληλα με ένα best-seller βιβλίο που έχει πουλήσει εκατομμύρια αντίτυπα.

Στο‘’LeanStartup’’ο συγγραφέας αναλύει, μεταξύ άλλων, τον όρο‘’Minimum Viable Product’’ (ελάχιστο βιώσιμο προϊόν).Αυτός  ο όρος  προέκυψε από δική του πείρα και δύσκολα μαθήματα επιχειρηματικότητας. Μετά από επιχειρηματικές αποτυχίες που του κόστισαν αρκετό χρόνο και χρήματα, κάποια στιγμή αποφάσισε να αλλάξει τον τρόπο δράσης του.

Το ελάχιστο βιώσιμο προϊόν είναι ένα πρωτότυπο, μια πρώτη μορφή του προϊόντος ή της υπηρεσίας που θα προσφέρεις στον πιθανό πελάτη.

Η πρώτη μορφή αυτή δεν χρειάζεται να είναι τέλεια. Αν είναι τέλεια, μάλλον έχεις αργήσει να τη λανσάρεις στην αγορά.

Στη μέθοδο αυτή ακολουθείς 3 βήματα: Κατασκευή-Μέτρηση-Μάθηση (Build- Measure- Learn).Με τα βήματα αυτά, πολύ γρήγορα, μπορείς να την τρέξεις και να δεις τι πρέπει να αλλάξεις και τι να αφήσεις ίδιο, σύμφωνα με σχόλια των ατόμων που ρωτάς. Αυτή η μέθοδος δεν τελειώνει ποτέ, ακόμη και μετά το πρώτο λανσάρισμα-άνοιγμα στο ευρύ κοινό της επιχείρησης. Επίσης, αφού γίνεται εύκολα και γρήγορα(ακόμη και σε λίγες ώρες ή μέρες) μπορείς να την τρέξεις πολλές φορές, στη διάρκεια μίας εβδομάδας.

Όταν την εφαρμόσεις, θα γλυτώσεις πολλούς μήνες και πολλά χαμένα ποσά και, σίγουρα, δε θα κλείσει η επιχείρησή σου, από μη επαρκή έρευνα αγοράς.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έξυπνοι τρόποι να μειώσετε τα έξοδα της επιχείρησής σας

Συντάκτης: Καλλιρρόη Βολονάκη,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.